miércoles, 20 de febrero de 2013

juandon



Reflexió d'en Juan Domingo Farnós....


La classe de 5èA de l'escola Jaume Balmes en l´àrea de Ciències treballa com marca el projecte curricular del centre i com senyalen les disposicions de la Generalitat de Catalunya, per la qual cosa ens fem resò del Competència Digital que tan n'em parlat ...., els alumnes venen molt contents a classe i estan veient que el seu aprenentatge es fa d'una manera més interactiva i col.laborativa, lo qual ens ho diu el mateix Departament.

És per això que cal que les famílies parlessiu amb els vostres fills, ells ho explicaran millor i si algú no hi està prou d'acord, parlat s'entén la gent, però us ben asseguro que a mig llarg termini notareu les diferències.

Tenim una Pissarra Digital a l'aula, que l'emprem i tant que si, faltaria més, tenim una aula amb ordinadors, i tant que els utilitzem, i així ho marca no solament la llei catalana sinó el sentit comú i l'interès dels propis alumnes.....

SOM UN CENTRE CONECTAT!

Juan Domingo Farnós


Competència digital


La competència digital consisteix a disposar d'habilitats per buscar, obtenir, processar i comunicar informació, i per transformar-la en coneixement. A més, ajuda a desenvolupar totes i cadascuna de les competències clau enumerades i descrites a l'informe executiu de l'OCDE (2005): l'ús interactiu de les aplicacions, la interacció amb grups heterogenis i l'actuació autònoma.
L'ús interactiu de les aplicacions implica transformació de la manera de treballar i canvis en l'accés a la informació i el coneixement. Ambdós factors demanen l'adquisició de l'alfabetització digital, és a dir del domini d'unes habilitats tecnològiques bàsiques (navegació per Internet, ús del correu electrònic, dels cercadors i de programari) que ha d'anar acompanyat d'una reflexió sobre el potencial i la naturalesa de les tecnologies de la informació i la comunicació (TIC).
Disposar d'informació no és sinònim de producció del coneixement: transformar la informació en coneixement exigeix destreses d'organització, relació, anàlisi, síntesi i d'inferència i deducció de diferent nivells de complexitat; en definitiva la comprensió i la seva integració en els esquemes previs de coneixement.
La competència digital, pel que fa a la interacció en grups heterogenis, es manifesta en l'adquisició i desenvolupament d'habilitats per al treball col·laboratiu, el coneixement dels diferents registres i llenguatges de comunicació, dels mètodes de participació en la construcció i desenvolupament de projectes i obres conjuntes, la utilització de serveis en línia per al treball col·laboratiu i en diferents suports (oral, imprès, audiovisual, digital o multimèdia), l'organització de la feina a través d'aquests instruments.
La competència digital, quant a l'actuació autònoma, contribueix a desenvolupar una identitat personal i donar-li significat i, alhora, dotar-la de la necessària flexibilitat per adaptar-se a nous contextos. La competència digital, en la vessant de generació i participació en xarxes de coneixement compartit, facilita la presa de consciència del context social, la comprensió i la integració en l'entorn.
El desplegament normatiu de la Llei Orgànica d'Educació (LOE) incorpora el concepte de Competència Digital en els decrets d'ensenyaments mínims de l'Educació obligatòria. Aquesta Competència Digital també es recull en els nous decrets del currículum de l'Educació Infantil, l'Educació Primària i l'Educació Secundària Obligatòria de Catalunya.

[modifica]Enllaços externs

1 comentario:

  1. A mi m`agrada moltissim aquesta es la manera mes correcta i divertida d`ensenyar als nostres fills, nomes falta veure la cara de goig que fan quan han de fer alguna cosa de medi i no posarse a empollar la lliço com feien abans i al dia següent del examen no sabien ja res. Estic molt contenta ja de que algú faci be les coses. Gracies

    ResponderEliminar