sábado, 12 de enero de 2013

juandon

Com podeu veure us poso un vídeo que cal veure, una nova manera d'aprendre, ara cal a més que busqueu altres vídeos complementin aquest video, però que a la vegada comenten com es van descobrir, com poden evolucionar, incidents i/u accidents que han passat...terratrèmols, tsunamis, volcans...on han passat, quins efectes han tingut per a les persones....podeu treballar amb TEXT, IMATGES, VÍDEOS....ja teniu més feina, aquesta com podeu comprendre no s'acaba mai, sempre treballarem i aprendrem de manera continuada...






Terratrèmol virtual. Activitat per calcular l'epicentre i la magnitud d'un terratrèmol. Activitat en anglès. Hi ha unatraducció en aquest enllaç que us ajudarà molt. Hi ha també una actualització d'aquesta activitat en varies llengües, entre elles el castellà. El recomanem començar per l'activitat en anglés (la fem en classe, no patisques) i després, en casa, fas la nova versió en castellà. En acabar et donaran un diploma.
Una pàgina on explica de manera molt entenedora les dos escales per mesurar els terratrèmols: L'escala Richter i l'escala Mercalli
Un joc multimèdia on podreu salvar moltes vides i bens materials. STOP disaster.Concretament el joc sobre un Tsunami
L'Interior de la Terra
L'interior de la Terra, amb un radi mitjà de 6.370 quilòmetres, no es pot estudiar d'una forma directa. Els pous i sondejos que s'han fet fins ara, no han assolit més que una dotzena de quilòmetres, cosa que ens demostra l'escàs coneixement directe que tenim de l'interior del nostre planeta.

 Una altra font de coneixements geològics directes són els materials volcànics que provenen, com a molt, d'unes desenes de quilòmetres de profunditat. Els grans progressos que han tingut lloc els darrers anys en el coneixement de l'interior del planeta han estat possibles gràcies als mètodes d'estudi indirecte   basats en l'observació i la mesura, des de la superfície, dels fenòmens físics que ocorren a l'interior de la Terra.



 El més important d'aquests mètodes és el mètode sísmic que consisteix en estudiar el comportament de les ones sísmiques originades al terratrèmols i que viatgen per l'interior del planeta. Posteriorment aquestes ones poden ser detectades i registrades per uns aparells anomenats sismògrafs .El comportament de les ones sísmiques varia segons la natura dels materials que travessen, la qual cosa possibilita saber coses sobre aquests materials.







2 comentarios:

  1. A més d'escriure les vostres prpostes d'aprenentatges, suggerir activitats....també podeu comentar el que fem els de la resta de la classe, és una bona manera de completar tasques, de "la retroalimentaCIÓ" QUE US PARLO SEMPRE, d'aprendre de les ERRADES....juandon

    ResponderEliminar
  2. Així es treballen i així ho estem fent a la nostra aula de 5À de l'escola Jaume Balmes, les ciències amb el suport de les tecnologies de la informació i de la comunicació, que disposem tant a l'escola, com sobretot, fora.....

    Activitats amb Tic. Ciències de la Natura

    En l'ensenyament de les Ciències hi ha moltes i variades activitats que poden donar lloc a diferents classificacions. En aquesta proposta s'han considerat quatre grans eixos que articulen les diferents activitats que es duen a terme en les classes de Ciències.
     
    1. Representació de la informació
     
    Ajudar als alumnes a estructurar la informació és ajudar-los a comprendre. S'inclouen en aquest eix la identificació dels conceptes i fenòmens bàsics i les regles d'ús de les Ciències, distingint els d'aquest àmbit d'aquells que corresponen a altres camps així com el reconeixement de notacions d'ús científic, la descripció d'objectes i fenòmens observats, i l'articulació dels conceptes bàsics de les ciències en lleis, models i teories.
     
    2. Explicació de fenòmens naturals
     
    Abasta la interpretació i l'ús adequat de conceptes científics en l'explicació de fenòmens naturals, la localització i selecció d'informació rellevant en diferents fonts, la seva valoració crítica mitjançant l'establiment de relacions entre objectes i successos i l'elaboració de missatges i textos explicatius i argumentatius .
     
    3. Resolució de problemes i recerca científica
     
    Comprèn la delimitació i la representació de situacions plantejades, l'organització i el tractament de la informació disponible, el reconeixement de relacions de causa-efecte i de regularitats que expliquen una situació, la interpretació i la reorganització d'informació donada, la selecció d'informació necessària per resoldre un problema, el plantejament d'hipòtesis i estratègies de solució, així com la identificació de la seva pertinència, la realització de petites investigacions teòriques i experimentals.
     
    4. Presa de decisions utilitzant el coneixement científic
     
    Abasta la descripció dels principals problemes mediambientals resultat de l'activitat humana, tenint en compte les seves causes i / o efectes i l'anàlisi dels desenvolupaments i aplicacions tecnològiques més rellevants de la nostra societat.

    ResponderEliminar